OpleidingenVakbekwaam worden en blijven!

Praktijkopleiding VvE Beheer

De vraag vanuit de markt naar goede VvE beheerders en de vraag vanuit VvE beheerders om een erkenning (certificering) als professionals. Ook vanuit de overheid komt er steeds meer de vraag, door alle problematiek in de grote steden met het functioneren van VvE’s, om het VvE beheer te verbeteren en hier concrete afspraken met professionele partijen over te maken. Corporaties doen het VvE beheer er niet meer zo maar bij maar zijn dit echt als bedrijf gaan opzetten. Moet ook wel omdat zij steeds meer bezit in VvE’s krijgen. Daarnaast gaan ook banken meer letten op goed functionerende VvE’s en wel of niet gevulde reservefondsen. Zeker na het laatste paar faillissementen waar ook geld van VvE’s mee gemoeid was is het van belang om VvE beheer als een beroep te gaan zien en dit ook dusdanig te gaan behandelen. VvE beheer is tenslotte een vak!

Als student wordt je geconfronteerd met de theorie en praktijk van alle facetten van het VvE beheer, uitvoerend (dagelijks beheer, techniek), financiële beoordeling (begroting, jaarrekening, reservefonds) en juridisch (appartementsrecht, huurrecht, modelreglementen). Je gaat zelf op zoek gaan naar de belangrijkste ‘spelers’ in de te onderscheiden werkvelden van VvE beheer, Notarissen, Vastgoedontwikkeling, Vastgoedbeleggers, woningcorporaties en Verkoop.

Opbouw opleiding

Je bestudeert vooraf de theorie. Daarnaast volg je 13 praktijkdagen waarin de theorie uitgebreid besproken wordt door middel van casuïstiek en opdrachten. Deze opdrachten sluiten aan bij je werksituatie. Na de opleiding ben je in staat om het externe examen af te leggen voor het persoonscertificaat VvE beheer.

Leerresultaten

Sociale vaardigheden: De student leert te goed luisteren naar de klant. Kan deze wensen omzetten in de praktijk en verwerken in de stukken van de VvE, binnen hetgeen mogelijk in splitsingsakte en –reglement, leert zelf het initiatief te nemen bij calamiteiten, nieuwe wetgeving, veranderende voorwaarden of markt. Is in staat om conflicten tussen eigenaars waar te nemen, te begeleiden en probeert deze op te lossen, dit alles binnen het kader van splitsingsakte, splitsingsreglement en vergaderbesluiten. Zowel in dagelijkse zin als tijdens een (algemene) ledenvergadering. Oplossingsgericht handelen bij moeilijke processen of procedures en laat deze niet los. In het kader van vergaderen en correspondentie heeft de student een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en is communicatief sterk.

Technische vaardigheden: De student kan informatie, situaties en problemen correct inschatten en werkt binnen de kaders van de wet, reglementen, en de beheerovereenkomst met de VvE. Daardoor kan de student de VvE adequaat adviseren. Heeft voldoende kennis van de BRL Persoonscertificering VvE beheer en relevante certificatieschema’s. Hij kent daarnaast de branche. Kan binnen de structuur van de VvE en het werk prioriteiten stellen, heeft een goed werkinzicht en werktempo.

Locatie en tijdstip

Emmastraat 49 - Koetshuis naast de Villa, 1213 AK, Hilversum

Start: 09:30 uur, Eind: 17:00 uur

Dag 1: Juridische en algemene kennis VvE beheer

Dag 2: Juridische en algemene kennis VvE beheer en de bestuurlijke structuur

Dag 3: Juridische en algemene kennis VvE beheer

Dag 4: Juridische en algemene kennis VvE beheer

Dag 5: Financiële kennis VvE beheer

Dag 6: Financiële kennis VvE beheer

Dag 7: Bijzondere vormen VvE beheer

Dag 8: Bouwkundige kennis VvE beheer

Dag 9: Bouwkundige kennis VvE beheer

Dag 10: Communicatie

Dag 11: Presenteren

Duur

Aantal praktijkdagen: 11

Uw investering

€ 4.250,00 inclusief verblijfkosten en ex. BTW per opleiding.

In-company is ook mogelijk, neem contact op voor meer informatie.

Download hier de Algemene Voorwaarden

Opleiding met een tweewekelijkse cyclus start op:
iedere twee weken startend op donderdag 12 januari 2023

Opleiding met een wekelijkse cyclus start op:
iedere week startend op dinsdag 10 januari 2023

Bij voldoende aanmeldingen ook andere data mogelijk of in-company

Inschrijfformulier Praktijkopleiding VvE Beheer

Schrijf je nu in voor de Praktijkopleiding VvE Beheer!

BETALENDE INSTANTIE

Wilt u dit invullen a.u.b.

Wilt u a.u.b. een geldig emailadres invullen ?

DEELNEMER

Wilt u a.u.b. uw naam invullen ?

Wilt u aub uw telefoonnummer invullen.

Wilt u a.u.b. een geldig emailadres invullen ?

(dd/mm/jjjj)

(dd/mm/jjjj)